Avto na pedala. JA ali NE?
Avto na pedala razvija otrokove gibalne in motorične sposobnosti, saj mora hoditi, sedeti, goniti.
Pri otrocih se gibalne in motorične lastnosti v prvem letu življenja zelo hitro razvijejo, tako se otrok nauči, kako nesti žlico do ust, kako se plaziti, kako se postaviti na noge, kako objeti igračo, kako piti iz stekleničke, kako graditi grad iz kock in podobno. Otrok postaja vse bolj spreten, pri tem si pomaga s poganjalčkom, pred sabo potiska razne stvari ali hodi skupaj s starši, čim otrok osvoji hojo, pa prične uporabljati poganjalec kot prevozno sredstvo, z njim se pelje na sprehodu, gre na igrišče, z njim tekmuje pred blokom, na igralih, itd. Kmalu poganjalec zamenja kolo in z njim tudi avto na pedala.
Starši otroku radi kupijo avto ali traktor na pedal, saj se zavedajo, da bo tako še dodatno pilil svoje gibalne in motorične spretnosti. S trkatorjem otrok naklada zemljo, vozi različne stvari, lahko v prikolici pelje svojega vrstnika ali sorojenca. Načinov kako se lahko otrok zaposli s to igračo je veliko. Tudi če izberemo avto na pedala se lahko otrok zelo zaposli, avto neguje, vanj spravlja različne stvari, se vozi v namišljeno službo in nazaj, gre po prijatelja, pelje na sprehod svojo najljubšo igračo in še kaj.
Ob tem lahko spoznate, da je načinov, kako zaposliti otroka veliko. Strokovnjaki menijo, da v kolikor se otrok dovolj kakovostno razvija in v kolikor ga nenehno spodbujamo k gibanju, s tem naredimo veliko za njegov telesni razvoj, kondicijo in tudi živčni sistem. Otroci, ki se premalo gibljejo so debeli, nimajo kondicije, slabo mišično maso, velikokrat ne nadzorujejo svojih gibov, kar pa lahko vpliva tudi na čustven in intelektualni razvoj. Prav starši so tisti, ki lahko s spodbujanjem veliko pripomorejo k otrokovemu razvoju, mu dajo dodatne motivacije in ga spodbujajo, da naredi nekaj zase. Otroci, ki se veliko gibljejo, so zvečer utrujeni in lažje zaspijo, prav tako pri njih kri hitreje kroži in zaradi tega so možgani bolje prekrvavljeni, kar vpliva na intelektualnost in miselni razvoj.
Avto ne pedala pa ne uri samo motoričnega razvoja otroka, vendar ga uči tudi kako lahko komunicira s sovrstniki, kaj pomeni deljenje neke igrače, kaj pomeni skrb za igračo, saj je še kako pomembno, da pravilno skrbi za avtomobil, da ga ne razbije, da se z njim ne zaletava, da ne poškoduje kakšen drug predmet, da ne zlomi kakšnega dela in onemogoči normalnega delovanja, skratka otroka preko te igre učimo veliko stvari. V kolikor vidimo, da otrok določene stvari počne zavestno, ga na te opozorimo in prosimo, da preneha s takšnim ravnanje. Če otrok ne preneha s tem raznanje ga lahko tudi primerno kaznujemo, tako da ne sme uporabljati avtomobila ali da mu morebiti razbitega dela ne popravimo. Strokovnjaki opažajo, da so dekleta do stvari veliko bolj pozorna, da jih ne želijo poškodovati, da jim je žal, če se nekaj polomi, fantje pa pogosto to sprejmejo kot nesrečo in tudi pričakujejo, da bodo starši popravili ali kupili novo.
Traktorji na pedala so bolj primerni za fantke, medtem ko dekleta raje vozijo avtomobile.